La Croix du Vieux Pont

Camping La Croix du Vieux Pont – prowincjonalna Francja w cieniu Wieży Eiffla

W maju tego roku ekipa Eurocampu udała się na camping La Croix du Vieux Pont. Zaciekawione tym francuskim campingiem, postanowiłyśmy na własnej skórze sprawdzić, jak wygląda, co można na nim robić i co można zwiedzić w okolicy.

Z Wrocław Strachowice na Lotnisko Beauvais

Przed podróżą zaczęłyśmy analizować trasę. Na swój przylot do Francji wybrałyśmy lotnisko Beauvais, z którego na nasz camping było około 90 km drogi. Wynajęłyśmy wcześniej samochód, który czekał na nas na parkingu wypożyczalni zaraz przy terminalu i ruszyłyśmy w drogę!
Trasa zajęła nam około godziny, a po drodze mogłyśmy podziwiać zielone, francuskie krajobrazy oraz urocze, malutkie miasteczka z wąskimi uliczkami. Przygotowane do podróży, sprawdziłyśmy, czy w okolicach naszego campingu znajduje się jakiś większy sklep, abyśmy przed zakwaterowaniem mogły zrobić zakupy. Okazało się, że około 3 km od La Croix du Vieux Pont znajduje się Intermarche, w którym znalazłyśmy absolutnie wszystko: świeże pieczywo, owoce, warzywa, sery, wędliny i pyszne, francuskie wino.

Rubinowe róże, szmaragdowe jeziora i śpiewające żaby

Po zakupach pojechałyśmy na camping, którego obrośnięty cudownymi różami mur rzucał się w oczy już z daleka. Pierwsze wrażenie było jak najbardziej imponujące, a z każdym kolejnym krokiem camping podobał nam się coraz bardziej, chociaż jego zdjęcia, z którymi zapoznałyśmy się wcześniej, w ogóle tego nie oddały. Domki Eurocampu są ulokowane na terenie całego kompleksu. Trudno powiedzieć, gdzie akurat trafi się mobile home, ale wszystkie są otoczone wysokimi, zielonymi tujami, co sprawia, że każda rodzina ma odrobinę prywatności.

La Croix du Vieux Pont camping domki

Co więcej, camping jest podzielony na dwie części, oddzielone od siebie przejściem pod wiaduktem. Część za przejściem jest zlokalizowana bliżej krytego i odkrytego basenu, na którym znajduje się większa zjeżdżalnia dla dzieci, brodzik dla najmłodszych i jacuzzi. Z kolei druga część znajduje się bliżej trzech jezior. W dwóch z nich można łowić ryby lub pokarmić urzędujące tam łabędzie, a jedno z nich jest otoczone białym piaskiem i można się w nim z powodzeniem kąpać.

Nieopodal basenów oraz jeziora, w którym można się ochłodzić, znajduje się całe centrum rozrywkowe na campingu. Jest kawiarnia, gdzie można wypić kawę, wypożyczalnia małych quadów dla najmłodszych, restauracja, boiska, stoły do gry w ping ponga, sklepik, bar, kręgielnia, a nawet wypożyczalnia rowerów wodnych w kształcie różnych zwierzątek. Naszym uznaniem cieszył się szczególnie wielki, różowy flaming. Z każdym kolejnym krokiem La Croix du Vieux Pont odkrywał przed nami kolejne atrakcje! Na końcu campingu znalazłyśmy ściankę wspinaczkową oraz plac, na którym można postrzelać z łuku. Przy głównej recepcji wypożyczalnię rowerów, a zaraz przed campingiem szkółkę jeździecką, a więc wybierając ten camping, można naprawdę aktywnie spędzić czas.

La Croix du Vieux Pont atrakcje

Camping blisko Paryża i Disneylandu

Dowiedziałyśmy się, że bezpośrednio z campingu kursują autobusy do Paryża oraz Disneylandu – oba te miejsca zdecydowałyśmy się odwiedzić i oba absolutnie nas zachwyciły. Na krótszy wypad w okolice campingu polecamy miasteczko Pierrefonds, nad którym góruje przepiękny, średniowieczny zamek, gdzie kręcono serial „Przygody Merlina”.

Po dniu pełnym atrakcji i zwiedzaniu okolicy przyszedł czas na chwilę relaksu. Pokroiłyśmy sery, przygotowałyśmy kolację i z lampką wina usiadałyśmy na tarasie przy akompaniamencie rechoczących żab…

Dołącz na naszej grupy dyskusyjnej na Facebooku tutaj.