Moje wakacje na kempingu Playa Montroig w Hiszpanii

Autorka:

Kasia

Zastanawiając się nad wyborem kempingu na zeszłoroczne wakacje mieliśmy mały dylemat. Czy znów wrócić do naszych ukochanych Włoch czy tym razem spędzić je w innym kraju? Po krótkiej naradzie rodzinnej, zapadła decyzja, że tym razem pojedziemy do Hiszpanii na kemping Playa Montroig na wybrzeżu Costa Dorada. Rezerwacja została zrobiona i jedyne co nam pozostało to odliczanie dni do naszego wyjazdu w lipcu.

Podróż do Hiszpanii

Ze względu na odległość zdecydowaliśmy się na podróż samolotem. Z Wrocławia do Barcelony (lotnisko El Prat) polecieliśmy liniami Lufthansa z przesiadką w Monachium. Cała podróż poszła bardzo sprawnie i trwała 4,5 godziny. Koszt biletów dla 2 osób dorosłych i dziecka 7 lat wraz z bagażem podręcznym oraz nadawanym 23 kg dla każdego + fotelik samochodowy wyniósł nas ok. 2200 zł. Na miejscu wypożyczyliśmy auto (Firefly) z pełnym ubezpieczeniem (brak udziału własnego i blokady na karcie) w cenie 1400 zł za 11 dni. Wcześniej nie sprawdziliśmy niestety informacji, że nasz samolot ląduje w Barcelonie na terminalu 2, a wypożyczalnia ma swoją siedzibę w terminalu 1. I tak ze wszystkimi bagażami musieliśmy czekać na shuttle busa, który zabrał nas na odpowiedni terminal (podróż trwała ok. 20 minut). Z lotniska na kemping mieliśmy do przejechania 110 km drogą szybkiego ruchu (bezpłatna), co zajęło nam 1 godzinę i na miejscu byliśmy ok. godz. 1:00. Na szczęście bardzo miły pan z ochrony, ze względu na śpiące dziecko, pozwolił nam wjechać na kemping samochodem i pokazał drogę do naszego mobile home’u.

Zakwaterowanie na kempingu

Zarezerwowaliśmy najnowszy rodzaj zakwaterowania Eurocamp – domek 3 sypialnie Azure z tarasem i klimatyzacją. Azure to w pełni wyposażony, bardzo funkcjonalny, jasny i nowocześnie zaprojektowany mobile home z dużym, częściowo zadaszonym tarasem. Na tarasie był wygodny zestaw mebli ogrodowych oraz leżaki, a przed domkiem stał grill na węgiel drzewny oraz suszarka na pranie.

Domki Eurocampu położone są wzdłuż alejek wysadzonych mnóstwem pięknych, wysokich palm, które dawały sporo cienia. Przed zakwaterowaniem jest miejsce na zaparkowanie samochodu. Nasz domek położony był bliżej ogrodzenia campingu. Siedząc na tarasie słyszalne były samochody z pobliskiej drogi, ale nam to zupełnie nie przeszkadzało. Do sklepów mieliśmy 10 minut, na baseny 7 minut a na plażę ok. 15 minut spacerem.
Playa Montroig to bardzo duży kemping nad morzem z bezpośrednim dostępem do długiej piaszczystej plaży. Bardzo nam się spodobał. To zielone, pełne kolorowych kwiatów i mnóstwem palm miejsce. Przez camping przejeżdża pociąg, ale słychać go było tylko będąc na basenie lub w centralnej części campingu z restauracjami i sklepami (od stycznie 2020 pociąg nie będzie prawdopodobnie jeżdził wcale).

Po zameldowaniu się w głównej recepcji campingu, każdy otrzymuje bransoletkę identyfikującą na rękę oraz hasło do bezpłatnego WiFi (w domku zasięg był słaby, ale na basenach i centralnej części campingu działał ok).

Na terenie campingu znajduje się rewelacyjny kompleks składający się z 4 basenów (w tym 2 ze zjeżdżalniami) oraz brodzika z atrakcjami dla mniejszych dzieci o łącznej powierzchni 2000 m². Było to najchętniej odwiedzane miejsce przez naszą Hanię 🙂 Woda w basenach była bardzo ciepła. Wokół basenów nie ma rozstawionych leżaków, ale jest sztuczna trawa, na której można rozłożyć koce i ręczniki. Jest tu również bar, w którym można było kupić napoje, lody i przekąski.

Nieco dalej od basenów znajduje się splash park z mnóstwem urządzeń i atrakcji wodnych dla dzieci. Na tym świetnym wodnym placu zabaw woda sięgała do łydek, jest to więc idealne miejsce nawet dla maluszków. Wokół rozstawione były leżaki.
Na kempingu jest kilka restauracji, barów oraz możliwość zamówienia jedzenia na wynos. Można tu spróbować dań z grilla, typowej kuchni katalońskiej czy kuchni śródziemnomorskiej. Na pewno każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jest tu również bardzo dobrze wyposażony supermarket (ceny nieco wyższe niż w sklepach okolicznych miasteczek), sklep z pamiątkami, piekarnia, lodziarnia oraz sklep ze świeżymi rybami i owocami morza.

W ciągu dnia organizowane były animacje dla dzieci i dorosłych (przy scenie oraz na basenie), a wieczorami odbywały się różnego rodzaju konkursy, przedstawienia i koncerty (karaoke, inscenizacje bajek, pokazy magii, flamenco itp.).

Na terenie campingu jest również bardzo fajny plac zabaw z huśtawkami, trampoliną, bujakami, tyrolką i konstrukcjami dla dzieci. Można tu także uprawiać wiele dyscyplin sportowych: jest tu boisko do piłki nożnej, koszykówki, boisko wielofunkcyjne, mini golf, korty tenisowe czy stoły do ping ponga. Na plaży można pograć w siatkówkę plażową oraz uprawiać takie sporty wodne jak windsurfing czy rowery wodne. Znajduje się tu także platforma do wodowania i cumowania skuterów wodnych oraz mniejszych łodzi.

Spędzając wakacje na kempingu Playa Montroig można skorzystać także z dodatkowo płatnego SPA i centrum odnowy biologicznej. Jest tu salon kosmetyczny, masaż, sauna, łaźnia parowa oraz zewnętrzne jacuzzi.

Zwiedzanie Costa Dorada

Kemping Playa Montroig to również doskonała baza wypadowa do zwiedzania wybrzeża Costa Dorada. Podczas naszych wakacji udało nam się odwiedzić takie miasta i atrakcje jak:

Tarragona – malownicze, pełne bardzo dobrze zachowanych zabytków z okresu rzymskiego miasto, ze słynnym amfiteatrem, z którego rozciąga się piękny widok na turkusowe morze – 32 km

Cambrils  – piękne plaże, nadmorska promenada ciągnąca się aż do Salou oraz światowej sławy restauracje nagrodzone gwiazdkami Michelin – 10 km

Salou – znana, niewielka miejscowość z długą nadmorską promenadą, pięknymi plażami, na których można uprawiać wiele sportów wodnych oraz starówką pełną ciekawych zabytków architektonicznych – 20 km

L’Ametlla de Mar – mała, spokojna rybacka wioska z uroczymi piaszczystymi plażami i skalistymi zatoczkami, doskonałe miejsce do uprawiania sportów wodnych oraz nurkowania – 25 km

Barcelona – stolica Katalonii, fascynujące, kosmopolityczne miasto z mnóstwem słynnych zabytków, klimatycznych uliczek, ciekawych muzeów, pięknych parków zachęcających do spacerów oraz idealną do relaksu plażą  – 139 km

Port Aventura – ogromny park rozrywki oferujący mnóstwo emocji, ekscytujących przejażdżek na roller costerach, spektakularne przedstawienia czy występy taneczne. 3 lata temu otworzona została tu kolejna atrakcja – Ferrari Land, która na pewno ucieszy wszystkich fanów motoryzacji  – 20 km
Kemping Playa Montroig to niesamowite miejsce i z miłą chęcią moglibyśmy tam wrócić ponownie. Dziękujemy Eurocamp za te cudowne wakacje!
Wszystkie campingi w Hiszpanii znajdziecie tutaj.